Kontakta oss

Kontaktinformation

 

  SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR

Innan du kontaktar oss, kolla gärna om du inte kan hitta svar på din fråga här:


  • Om du fått ett mail att du inte lämnat tillbaka din cykel bör du lämna tillbaka din cykel så snart du kan i en fungerande station. Se till att lampan på låset slutar blinka och lyser rött, samt att cykeln sitter fast.

    Vill du fortsätta cykla behöver du bara göra ett nytt lån. Notera att du kommer behöva vänta några minuter från att du lämnat din cykel innan du kan låna på nytt.

    Har du redan lämnat cykeln ber vi dig gå tillbaka till stationen och kontrollera att den blivit lämnad korrekt.

    Du kan bortse från det här meddelandet om du utan problem kunnat låna cykel efter att du mottagit det.

  • Din prenumeration kommer att förnyas automatiskt direkt efter sista prenumerationsdagen så länge du inte valt att avsluta den automatiska förnyelsen.

    Det enda du behöver göra, om du vill förnya prenumerationen, är att kontrollera att betalkortet som finns registrerat på ditt konto är giltigt, samt att det finns pengar på kontot på förnyelsedagen.

    Vill du inte fortsätta prenumerera behöver du logga in på hemsidan och avsluta den automatiska förnyelsen.

  • För att kunna cykla ska ett giltigt betalkort vara registrerat på ditt konto. Detta framgår i användarvillkoren. Anledningen är att det fungerar som en säkerhet för oss i händelse av missbruk av systemet, exempelvis om en cykel försvinner eller liknande.

    Om du får ett meddelande att kortet håller på att gå ut behöver du uppdatera det trots att du redan har en aktiv prenumeration. En krona kommer reserveras på det nya kortet för att bekräfta att det fungerar. Den kommer återgå till ditt konto inom kort.

  • Du får cykla i maximalt en timme per cykeltur oavsett prenumerationsform. Överskrider du tiden kommer du att tilldelas en prick. Efter tre prickar spärras ditt konto.

  • För att ändra PIN-kod logga in på ditt konto, gå till "Byt lånemetod" och välj PIN-kod. Ange önskad kod och spara. Om du glömt PIN-koden måste du byta.

    Vi lämnar inte ut PIN-koden eller andra uppgifter över mail eller telefon.


Om din fråga inte fanns besvarad här är chansen stor att svaret finns i vår kompletta FAQ (Frequently Asked Questions)

 TELEFON

0770 78 24 24

 INFORMATION

Kundservice öppettider:
08.00–21.00 alla dagar. Lunchstängt mellan 12.00-13.00.

För snabbare hantering av ditt ärende uppge gärna kundnummer vid kontakt med oss. 

Om du skulle hitta en borttappad Malmö by bike-cykel, vänligen kontakta oss på via e-post eller telefon. Tack för hjälpen på förhand!
Systemet ägs av: Clear Channel Sverige AB, Birger Jarlsgatan 43, Box 827,101 36 Stockholm. Org nr 556426-2680